TES III Morrowind

The Elder Scrolls III: Morrowind

Morrowind je 3. díl ze série The Elder Scrolls, který vyšel v roce 2002. Počítačová hra je od společnosti Bethesda Softworks. Hráč hraje z 3D pohledu první osoby, ale má možnost se přepnout do pohledu třetí osoby. Hra je pro jednoho hráče, ale přitom má všechny atributy masivních on-line RPG her. Mezi tyto prvky MMORPG patří velké množství questů, svoboda v rozsáhlém 3D světě, volná ruka při tvorbě charakteru postavy a mnoho dalších. Můžete se přidat k několika gildám, např. k válečníkům, mágům, zlodějům či k Temné gildě. Pro které plníte různé úkoly a postupujete na žebříčcích hodností. Jejich pobočky jsou v každém větším městě. Můžete si vybrat za jakou rasu budete hrát, např. Argonianci, Bretoni, Dunmery (Temní elfové), Vznesní elfové, Imperialove, Khajitové, Nordická rasa, Orkové, Redguardi a nebo Lesní elfové. Platformy hry jsou na Windows a Xbox.

Série TES byla nechvalně proslulá chybami, což značně znepříjemňovalo zážitek z hraní, ale Morrowind je v tomto ohledu lepší než jeho předchůdci. Důležité je i přidání editačního programu TES: Construction Set, s nímž je možné dotvářet pluginy ke hře; mnoho jich lze stáhnout i z internetu. S nimi je pak možné opravit chyby svépomocí. Pro původní hru The Elder Scrolls III: Morrowind vyšly rozšíření: Tribunal a Bloodmoon.

Tribunal

Tribunal je první rozšíření k Morrowindu. Odehrává se ve městě Mournhold a děj se točí okolo dvou členů tzv. Tribunalu, spolku tří polobohů. Hráč má za úkol vypátrat důvod útoku Temného bratrstva na něj, později se však stane pomahačem polobohyně Almalexie. Tribunal vrcholí smrtí obou polobohů a hráčovým návratem na Vvardenfell.

Bloodmoon

Hráč se plaví na ostrov Soltsheim. Krátce po příjezdu je velitel místní posádky legie unesen vlkodlaky. Hráč s pomocí válečníků Skaalů zjistí, že se pravděpodobně jedná o proroctví Krvavého měsíce (Bloodmoonu). Když ale vesnici Skaalů napadnou vlkodlaci, tak hráče nakazí lykantropií.

Příběh

Děj se odehrává na ostrově Morrowind v severozápadní části Tamrielského impéria, který je obléhán ze severu a východu oceánem, na jihu přiléhající k provincii Black Marsh, jihozápadně k Cyrodiilu a na západě hraničí se Skyrimem. Většinu centra ostrova zabírá masivní pohoří a vulkán Red Mountain. Zbytek ostrova pokrývají řídce obydlené polopouště, stepi a bažiny. Morrowind byl původně osídlený divokými Nordy, Dunmery (temní elfové) a Dwemery (trpaslíky). Část Dunmerů založila 6 velkých domů. Po nějaké době vytlačili Nordy dále na sever a spokojeně intrikovala proti Dwemerům i sobě navzájem. V době prvního věku se narodil hrdina Nerevar, Dunmer který prvně za pomocí magického prstenu sjednotil všech 6 domů a poté vybojoval náboženskou válku, ve které byli zrádcové, tři z domu Dunmerů a Dwemeři byli zničeni.

Teď je na ostrově několik různých kultur a náboženství. Původní, divoce žijící a roztroušené kmeny kočovných Dunmeru ashlanders, kteří příliš nezasahují do okolí politiky a čekají na reinkarnaci Nerevara. Podle proroctví by měl udělat další očistu a vyhnat všechny cizince. Zbylé 3 domy Dunmerů, válečníci domu Redoran, mágové domu Telvanní a obchodníci domu Hlaalu, sice formálně přijímají nadvládu Impéria, ale ve skutečnosti tvoří uzavřené polovinu území Morrowindu a hledá jakoukoliv pomoc při upevňování pozic. Kromě toho se z uzavřeného centra provincie začíná spolu s množícími se nestvůrami šířit záhadná choroba Blight disease a naplňují se některá dávná proroctví.

Propuštěn z vězení na základě vládcova dekretu jsi přijel do přístavu Seyda Neen jen s kontaktním jménem na osobu v Balmoru, zcela neznalý proroctví o převtělení, své mise a úlohy, kterou sehraješ v historii Morrowindu.